شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۱۷:۵۳

بررسی پیش‌بینی‌های پایان نفت
ایران دریلینگ: منابع نفتی شناخته شده آلبرتا 2.2 تریلیون بشکه نفت خام در اختیار دارد که این رقم معادل کل ذخایر نفتی کشف شده متعارف در سطح جهان است. بی شک روش حفاری و تولید نفت از ذخایر آلبرتا با تولید نفت در ذخایر نفتی متعارف به طور کلی متفاوت است و نیاز به فناوری های روز و پیشرفته دنیا دارد.

به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از خبرگزاری عصر  نفت، موسسه تحقیقاتی گلوبال ریسرچ ضمن بررسی پیش بینی‌های مختلف در خصوص پایان یافتن منابع نفتی جهان نوشت:
در سال 1885 میلادی، اداره زمین شناسی پنسیلوانیا اعلام کرد: «نفت یک پدیده موقت و زودگذر است و به زودی محو خواهد شد».
در سال 1919 میلادی، "ون اچ منینگ" از اداره معادن آمریکا تأکید کرد: «طی دو تا پنج سال آینده میدان‌های نفتی این کشور به حداکثر ظرفیت تولید خود خواهد رسید».
در سال 1956 میلادی، ام کینگ هوبرت از شل اویل تأکید کرد: «تولید نفت آمریکا احتمالاً طی سال‌های 1965 تا 1970 به اوج خود خواهد رسید و سپس با افت محسوسی روبرو خواهد شد».
در سال 1978 میلادی، گلن سیبورگ از کمیسیون انرژی اتمی تأکید کرد: «ما در بحبوحه عصر نفت زندگی می‌کنیم و احتمال پایان یافتن ذخایر نفت وجود دارد».
در سال 2005 میلادی نیز بون پیکنز سرمایه گذار انرژی تأکید کرد: «من فکر نمی‌کنم شما بتوانید بیشتر از 84 میلیون بشکه در روز نفت تولید کنید».

واقعیت این است که تولید جهانی نفت هم اکنون به 90 میلیون بشکه در روز رسیده است که 10 برابر بیشتر از دهه 1950 میلادی است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی تولید جهانی نفت با کاهش روبرو شود. جالب این است که آمریکا هم اکنون بیشتر از عربستان سعودی نفت تولید می‌کند. بی‌شک رشد و توسعه فناوری تاثیر زیادی در افزایش فعالیت‌های اکتشاف و حفاری نفت داشته و این در شرایطی است که عطش جهانی برای مصرف نفت نیز به شدت افزایش یافته است. بخشی از این رشد تولید نفت مربوط به روش‌های پیچیده اکتشاف نفت طی دهه‌های اخیر است، از جمله روش‌های اکتشافی سه بعدی و چهار بعدی که کمک زیادی به اکتشاف و حفاری میدان‌های نفتی داشته است.

گاهی اوقات نفت در مکان‌های مناسبی قرار دارد مثل تگزاس؛ ولی در بسیاری موارد نفت در مکان‌های نهفته‌ای قرار گرفته که قابلیت دسترسی ندارد. حدود 12 درصد ذخایر نفتی کشف شده در سطح جهان در مناطق دریایی قرار گرفته است. فناوری پیشرفته امروز اکنون کمک زیادی به استخراج و تولید نفت کرده است. به عنوان مثال منابع نفتی شناخته شده آلبرتا 2.2 تریلیون بشکه نفت خام در اختیار دارد که این رقم معادل کل ذخایر نفتی کشف شده متعارف در سطح جهان است. بی‌شک روش حفاری و تولید نفت از ذخایر  آلبرتا با تولید نفت در ذخایر نفتی متعارف به طور کلی متفاوت است و نیاز به فناوری‌های روز و پیشرفته دنیا دارد. در روش تولید نفت از آلبرتا حدود 20 درصد انرژی و نفت تولید شده باید برای تولید مجدد نفت استفاده شود.

بی شک استفاده از تکنیک حفاری افقی تا حد زیادی موجب افزایش تولید نفت و اقتصادی شدن فعالیت‌های اکتشاف و تولید انرژی شده است و در نهایت تأثیر زیادی در انقلاب شِیل نفت در آمریکا داشته است. به اعتقاد تحلیل‌گران انرژی، مهم‌ترین چالش تولید نفت در آمریکا از طریق روش‌های جدید و انقلاب شِیل نفت، بالا بودن هزینه‌ها نسبت به تولید نفت در میدان‌های متعارف است.


  کد خبر : 770
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :